۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۵۳۹۲
آیت الله امامی کاشانی:

همه مردم دنیا به وقاحت آمریکا پی برده اند | قوه قضائیه به برخورد قاطعانه با مفسدان ادامه دهد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به به توطئه های آمریکا برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها گفت: آمریکا با استفاده از تبلیغات رسانه ای می خواهد خود را خوب و قدرتمند نشان دهد، اما موفق نمی شود، چون همه مردم دنیا به وقاحت آمریکا پی برده اند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به آیه شریفه «و لقد کان فی رسول الله اسوة حسنه» گفت: کسی می تواند اسوه و مقتدا باشد که مرتبط با وحی باشد، بر این اساس مکاتب علمی و اجتماعی و انسان های غیر مرتبط با وحی نمی توانند اسوه و الگو برای بشریت باشند.

وی با بیان این که بر اساس فرموده امام زمان(عج) وجود امام غایب برای بشریت همانند نفع رسانی خورشید پشت ابر است، اظهار داشت: مراد از ابرها همان مشکلات اجتماعی دنیا است که امر ظهور را به تأخیر انداخته است؛ دوران غیبت حکمت هایی دارد که فهم بشریت از آن عاجز است و باید گفت که حکمت آن بعد از ظهور مشخص خواهد شد.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، اگر امام و حجت خدا در زمین موجود نباشد زمین اهل خود را فرو خواهد برد و بشریت به طور کامل رها شده و به فساد می پردازند.

وی ادامه داد: یکی از روانشناسان معروف فرانسوی در کتاب سرچشمه اخلاق و دین به خوبی توانسته است بحث حجت غایب را تبیین کند؛ وی در این کتاب آورده است  ممکن است خداوند در هر عصر و زمانی، شخصی را قرار دهد که به بشریت صلاح بخشد و ممکن است ما این شخص را مشاهده نکنیم، اما او ما را مشاهده کرده، کارهای خوب را تأیید و کارهای بد را سرزنش می کند و اگر این اعتقاد در انسان وجود داشته باشد شاگردی پیدا کرده و باید به استاد خود احترام بگذارد؛ اگر چنین شد انسان سخنان آن حجت غایب را با جان خود احساس می کند.

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به حدیث  «کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً» بیان کرد: شیعیان باید به گونه ای رفتار کنند که دل های عالمیان مجذوب اهل بیت(ع) شود، بر این اساس نباید در کشوری همچون جمهوری اسلامی در مسائل اقتصادی، سودجویی، احتکار، کلاهبرداری و مواردی از این دست صورت گیرد، زیرا این کارها برای شیعه و مؤمن بسیار ناپسند است.

وی با تأکید بر این که درست نیست عده ای با سوء استفاده از نوسانات اقتصادی، قیمت ها را بالا برده و دیگر  آن را پایین نیاورند، گفت: احتکار موجب قبح و وهن شیعیان است، بنابراین تولیدکنندگان باید تولید خود را به مردم تحویل دهند و آن ها را احتکار نکنند تا قیمت گران شود.

آیت الله امامی کاشانی با تقدیر از عملکرد قوه قضائیه و نیروی انتظامی برای برخورد با مفسدان اقتصادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قوه قضائیه به خوبی در این عرصه ورود کرده و با عدالت با مفسدان برخورد می کند؛ تلاش ها و برخوردها باید با قاطعیت انجام شده و کسانی که مسؤول هستند در مسائل اقتصادی ریزبین باشند و به رهنمودهای رهبری توجه کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به توطئه های آمریکا برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها اشاره و اظهار کرد: آمریکا با استفاده از تبلیغات رسانه ای می خواهد خود را خوب و قدرتمند نشان دهد، اما موفق نمی شود، چون همه مردم دنیا به وقاحت آمریکا پی برده اند.

وی با بیان این که ترامپ وقیح ترین و کریه ترین رییس جمهور آمریکا است، ابراز داشت: امروز همه می دانند فسادهای دنیا، جنگ و خون ریزی ها و جنایات آل سعود ریشه در سیاست های آمریکا دارد، بر این اساس آمریکا نمی تواند با تبلیغات و دروغ گویی خود را بزرگ و قدرتمند جلوه دهد؛ همه مشاهده کردیم که ترامپ هنگامی که در حال تعریف از خود بود چگونه در سازمان ملل مورد استهزا قرار گرفت.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که بر اساس آیات قرآن کریم عزت جمهوری اسلامی نصرت الهی است و با تبلیغات بشری از بین نمی رود، تأکید کرد: امروز آمریکا نمی تواند علیه ایران تبلیغات سوء داشته باشد، زیرا همه جهان به عزت جمهوری اسلامی پی برده اند.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی گفت: امروز باید به کتاب و کتابخوانی اهمیت داده شود، زیرا فضای مجازی نمی تواند ما را از کتاب ها مستغنی کند؛ رجوع به کتاب است که می تواند دانشمندانی همچون علامه طباطبایی(ره) بسازد؛ فضای مجازی برای جست وجوی مطالب خوب است، اما نباید برخی در پایان نامه های خود تنها از این فضا استفاده کرده و رجوع به کتاب نداشته باشند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطاب به مدیران و مسؤولان جامعه اظهار داشت: در مدیریت اجتماعی باید علاوه بر فکر و عمل به مسأله دلسوزی برای جامعه نیز توجه داشته باشید، زیرا اگر برای جامعه دلسوزی کنید مدیریت ها نتیجه خواهد داد./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات